חפש סדנא עבורך

איך סדנאות לחברות וארגונים תורמות לעסק שלנו?

4.5/5

הזמנת פעילות השאירו פרטים

שתף עם חברים:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

בכל עסק קיימים מרכיבים, שתרומתם לפעילות ברורה ומוחשית: מצבת כוח אדם, פגישות עם רואה חשבון, מנהל כללי וכדומה. סדנאות לחברות ולארגונים עשויות להיות בעלות תרומה מכרעת לשיפור ההתנהלות הארגונית. במאמר הבא נדגים על קצה המקלדת כיצד סדנאות לארגונים יכולות לפתח את העסק ולהגביר את יעילותו.

לחשוב מחוץ לקופסה

סדנאות לחברות טומנות בחובן לא מעט יתרונות. אחד המובהקים שבהם הוא האפשרות לפתח מיומנויות שונות בקרב העובדים בדרך עקיפה ומשחקית יותר. כלים שונים, אשר חלקם ממש מהותיים עבור שיפור התנהלות העסק, באים לידי ביטוי בסדנאות חווייתיות אלו, למשל עבודת צוות, תקשורת בינאישית או בין מחלקתית, יצירתיות, אלתור ועוד.

יכולות אלו מפותחות באופן שונה לגמרי משגרת היומיום העסקית, מכיוון שבמקרים רבים סדנאות לארגונים לא נוגעות באופן מפורש בתחומים הרלוונטיים לגופו של הארגון. כך למשל, סדנת מוזיקה וקצב מפתחת באופן עקיף אצל המשתתפים בה את הצורך לעבוד יחד בשיתוף ובתיאום, את חשיבותו של היחיד ושל הקבוצה, מאפיינים שונים של יצירתיות, הקשבה ועוד. כשחושבים מחוץ לקופסא מגלים שסדנאות אלו, אשר על פניו עשויות להיראות לא קשורות, הן למעשה רלוונטיות עד מאוד.

מתמקדים במטרה

לא כל הסדנאות נוגעות בדברים החשובים באופן עקיף. קיימות גם סדנאות ממוקדות אשר שמות דגש על נקודות תורפה מסוימות הקיימות בארגון או אצל בעלי המשרות בו. סדנה מקצועית למנהלים למשל, יכולה לפתח אצל בעלי הדרגות הבכירות תכונות חשובות לתפקידם כמו יכולות פרזנטציה, דרכי חשיבה רלוונטיות, יכולות ניהול ועוד. סדנאות אלו מתבצעות במקרים רבים כאשר פונים לשירותי ייעוץ ארגוני, דבר המעיד על חשיבותן ותרומתן האפשרית.

קדימה לגיבוש!

גיבוש הוא מושג חשוב ביותר כאשר עוסקים בהתנהלות ארגונית. "גאוות יחידה", אחריות וכבוד אחד כלפי השני, ורצון להניע את הארגון קדימה הם פועל יוצא של גיבוש איכותי בקרב העובדים השונים בחברה. סדנאות לארגונים הן לא פעם הזדמנות להתנער מעט מרוטינת היומיום העסקית ולקרב בין אנשי העסק באופן חדש ובלתי שגרתי. בסדנאות אלו זוכים אנשי העסק לראות אחד את השני במצבים שהם אינם מורגלים בהם בזמן רגיל וכך הגיבוש מתחזק והארגון כולו יוצא מורווח.

הערכים פורחים

לחברות ולארגונים רבים יש סט ערכים אותו הם מבקשים להנחיל לעובדיו וכמובן להתנהל לאורו. ערכים אלו יכולים להיות קשורים בפעילות העסקית באופן ישיר ומפורש, אך לא רק. הם יכולים להיות גם יותר מעורפלים ורק להקנות את האווירה הרצויה לפעילות השוטפת של הארגון.

סדנאות לחברות הן בדיוק המקום להתמקד בסט הערכים באופן ספציפי ולעשות עליו ריענון. בין אם מדובר באימוץ אורח חיים בריא, פיתוח חשיבה יצירתית או התנהלות אתית מסוימת, סדנאות מקצועיות יכולות לתת את הדגש הרצוי על כך, אשר לפעמים עשוי להיבלע ברעש היומיום.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן