חפש סדנא עבורך

הכירו את שיטת המדיטציה שכבשה את העולם

4.5/5

הזמנת פעילות השאירו פרטים

שתף עם חברים:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

לא פעם כאשר שומעים את המילה מדיטציה, מדמיינים אנשים שיושבים בעיניים עצומות ומתרגלים צלילים שונים. מדיטציה למעשה מתחברת לנו למשהו רוחני, אך חשוב מאוד לדעת כי יש סוגים שונים של מדיטציות ובין הסוגים השונים ניתן למצוא גם מדיטציות אקטיביות של תנועה ושחרור. המדיטציה היא משהו מוכר בעולם כולו ולא מעט אנשים מפנים פרק זמן כלשהו ביממה שלהם בכדי לתרגל מדיטציה.

מהי מדיטציה?

מדיטציה היא למעשה היכולת להיות בכאן ועכשיו, ברגע הזה. ישנן גישות שונות לתרגול מדיטציה לרבות התמקדות, מיינדפולנס ועוד. הראש שלנו תמיד חושב והמטרה בתרגול מדיטציה היא לתרגל את הרווח שבין מחשבה למחשבה ולהרחיב בכל פעם מחדש את הרווח שבין המחשבות. אם בעבר מדיטציה הייתה תרגול מאוד פאסיבי מבחינה גופנית, הרי שכיום ניתן למצוא גם מדיטציה אקטיבית. מדיטציה אקטיבית היא מדיטציה אשר התפתחה בשל הידיעה כי העולם המערבי הוא תזזיתי והאנשים בו נמצאים כל הזמן בעשייה, כך שהדרך הנכונה עבורם לתרגל מדיטציה היא מתוך תנועה. הרעיון של מדיטציה מתוך תנועה הוא שהחלק הראשון שלה מאוד אקטיבי ויש בו לא מעט תנועה, ריקוד ותזוזה של הגוף שמטרתם היא להביא את הגוף לשחרור מוחלט של מה שיש בפנים. החלק השני של המדיטציה המדוברת הוא העצירה וההקשבה לכאן ועכשיו. ברגע שמאפשרים לגוף לזוז, להשתחרר ולהוציא את כל האנרגיה שלו, ניתן להתחבר אל השקט.

אין ספק שכיום לא מעט אנשים מפנים זמן ביממה שלהם בכדי לתרגל מדיטציה. מדובר על תרגול אשר ללא ספק מסייע להירגע מהחיים התובעניים שכמעט כל אדם חי כיום, לעשות סדר במחשבות, לנשום, להצליח לחוות את העולם בצורה טובה יותר, לתפוס רגעים חשובים ולהפיק מהם את המקסימום ועוד. כמובן שתרגול מדיטציה צריך להתבצע בצורה נכונה, מתוך בחירה בשיטת תרגול שמתאימה לאמונה שלכם, למי שאתם ועוד. אחת השיטות הפופולאריות ביותר כיום לתרגול מדיטציה היא שיטת מיינדפולנס.

meditation

שיטת מדיטציה פופולארית ביותר כיום

כיום אחת משיטות המדיטציה הפופלאריות ביותר היא מיינדפולנס או במילה אחרת: קשיבות. מדובר בפרקטיקה מתרגלים באמצעות מדיטציה שבמהלכה מחדדים את החושים ומאמנים את המוח להיות מודע יותר גם אחרי שמסיימים את התרגול. כאשר מצויים בהלך הרוח המיינדפולי שקועים באופן מלא ומודע בכל מה שמתרחש מסביב. אפשר לחשוב על מיינדפולנס כעל להיות ברגע אופן מלא וזה אומר בעצם להקשיב באופן אקטיבי ומלא לקולגה או חבר שמספר סיפור גם בפעם החמישית מבלי לגלגל עיניים או לבחור לפלאפון, זה אומר להשתמש בכל החושים שלכם ולשים אליהם לב גם בדברים משעממים או בנאליים כגון: שטיפת כלים או הליכה לתחנת האוטובוס.

השורשים של המיינדפולנס נטועים עמוק במסורות הבודהיסטיות וההינדואיסטיות. משתמשים בשיטה זאת לצורך הפחתת סימפטומים של סטרס, חרדה, דיכאון ואפילו התמכרויות. מיינדפולנס מערבת גם פתיחות מתמשכת לקבלת מידע חדש ופתיחות לנקודות מבט שונות, העדפת תהליך על פני תוצאה ועוד.

אם אתם תוהים למה המיינדפולנס טוב, חשוב שתדעו כי תרגול של מיינדפולנס והימצאות בהלך רוח כזה יכול לסייע לכם להיות ממוקדם יותר, יצירתיים יותר, שמחים יותר, בריאים יותר ורגועים יותר. כמו כן, זה יכול לסייע לכם להעריך יותר חוויות ורגעים אשר במצבים אחרים כנראה שהייתם מפספסים.

אין ספק כי לשיטת מיינדפולנס יש לא מעט יתרונות והיא מסייעת לרבים לחיות את חייהם בצורה טובה יותר ומלאת משמעות.

תוכן עניינים

סדנאות נוספות שימצאו חן בעיניך:

דילוג לתוכן