חפש סדנא עבורך

חשיבה מחוץ לקופסה

4.5/5

הזמנת פעילות השאירו פרטים

שתף עם חברים:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

הדרך הטובה ביותר ליהנות באמת ממופע היא להרגיש שכל החושים הופעלו ואתם מרגישים שעברתם חוויה שממש נטבעה בכם. זה יכול לקרות רק אם הפעלתם את החשיבה ושאר היכולות הקוגניטיביות שלכם, משום שזה מה שנשאר בזיכרון הכי הרבה. כשאתם צופים בהופעה של מנטליסט אתם מנסים כל הזמן להכין את עצמכם להפתעה כלשהי שאינכם יודעים כיצד היא תתבטא, וזהו ההבדל בינה לבין הופעה אחרת שרק מהנה אתכם בגלל המוזיקה והשירים או מופע אחר. במופע של מנטליסט הוא עושה שימוש רק ביכולות הקוגניטיביות שלו והמיומנויות שלו לאבחן ולהפעיל אתכם בעזרת סוגסטיה כלשהי, וזה מצליח רק אם המנטליסט מיומן באמת.

למה דווקא אצל ליאור סושרד המופע מצליח?

יש לא מעט מנטליסטים אבל הבידול של המצוינים שבהם הוא בזכות חשיבה מחוץ לקופסה כדי לאתגר שוב ושוב את הקהל שבטוח שהוא מכיר את כל הטריקים וגם חושב שאי אפשר "לעבוד" עליו. אבל מנטליסט לא עובד על אנשים אלא פשוט משתמש במה שידוע לו על מוח האדם ועל דפוסי חשיבה כדי להנדס מהם מפגן מרהיב של הפתעות לקהל, רק בזכות החשיבה המקורית שלו. זאת הסיבה שבגללה לאורך הקריירה שלו, סושרד הוא אכן אחד המצוינים שבהם. במופע הייחודי שלו הוא אוהב להוכיח לאנשים שגם אם הם מכינים את עצמם לקראת תעלולי החשיבה שלו וחושבים שהם יכולים להתמודד עם זה, הם מגלים שגם הם מושפעים מכך . זה קורה רק בזכות היכולת המדהימה של ליאור סושרד להפתיע אתכם ברגע שבו כבר חשבתם שאתם מכירים את עצמכם ואי אפשר לשכנע אתכם בחשיבה אחרת, חשיבה מחוץ לקופסה.

מהי חשיבה מחוץ לקופסה?

חשיבה כזאת היא חשיבה של אדם שלא פועל לפי הכללים הקונבנציונליים ולא עונה או שואל לפי מה שנהוג לשאול ולחשוב. הוא רואה את מה שאחרים לא רואים ולכן גם מצליח להפתיע אותם כשהם לא מוכנים. זה בדיוק מה שגורם לו להצליח בניחושים שלו משום שהוא יודע שרוב האנשים מתקשים לצאת מתוך הדפוסים האלה בהתראה של כמה שניות. נכון, יש רבים שמנסים בכל את לאתגר מנטליסט ולתת לו תשובות מתוחכמות יותר, אבל קחו בחשבון שגם הניסיונות לצאת מתוך הקופסה והקונבנציה הם די צפויים מראש, לא משום שאינכם מקוריים אלא משום שלמוח יש מספר מוגבל יחסית של דרכים לחשוב אחרת בזמן נתון, ורוב הסיכויים שיבחר בהן כי אין לו מן לחשוב על תשובות אחרות. בגלל זה רוב הסיכויים שבמופע של מנטליסט טוב ומיומן כמו ליאור סושרד הוא יוכל לצפות את התשובות שלכם ולעלות על אופן החשיבה שלכם מראש.

מופע מפתיע בכל פעם מחדש

למרות כל הידוע על אופן החשיבה הקבוע של אנשים, עדיין המופע הזה מצליח לחשוף אתכם למספר גדול של תרגילי מחשבה ותעלולי סוגסטיה וקריאת מחשבות שסושרד תכנן וחשב עליהם מראש. זוהי הדרך שלו לחשוב מחוץ לקופסה וכשהוא מופיע בפני קהל מסוים הוא מתכנן מראש את המופע כך שיתאים לו ויצליח להפתיע אפילו אותו. הקסם של ההפעלה הקוגניטיבית עובד מצוין אצל כולם ואין אדם אינטליגנטי אחד שלא נהנה לגלות במופע שמצליחים לנחש את התשובות שלו ולעקוף את המגננות שלו.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן