חפש סדנא עבורך

ייעוץ וטיפול זוגי- דברים שחשוב לדעת

4.5/5

הזמנת פעילות השאירו פרטים

שתף עם חברים:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

רואים את החברים שלכם והם נראים מאוהבים יותר מתמיד כבר עשרים שנה? אף פעם אי אפשר לדעת מה קורה "מאחורי הקלעים" ואם אתם מתקשים לשמור על הגחלת – אתם ממש לא לבד!
זוגות רבים עשויים לחוות לאורך הקשר הזוגי מגוון אתגרים ומשברים ומעוניינים לקבל עזרה מקצועית.

ייעוץ וטיפול זוגי הוא תהליך שיכול לסייע בשמירה על זוגיות טובה והקניית כלים לחיבור חזק ועבודה יומיומית אפקטיבית לשיפור מערכת היחסים.

יש מי שנבוכים מהרעיון או המחשבה להכניס איש זר לחדר המיטות או למעמקי הקשר האינטימי, אבל מדובר באנשי מקצוע מנוסים ומיומנים השומרים על דיסקרטיות ויכולים לסייע בשיפור דרכי התקשורת וברבדים רבים.

מתי לפנות לטיפול או ייעוץ לזוגות?

כל אחד וסיבותיו. יש מי שמרגישים שהם כבר לא מתקשרים על אותו תדר ואחרים חוו אירוע דרמטי או חלילה טראומטי ששינה את אופיו של הקשר או גרם לאובדן אמון. ישנם זוגות שרוצים לפתור דילמות שונות שמטרידות אותם, כולל בעיות וקשיים בתחום המיני ואחרים מרגישים שהם לא ממקסמים את מערכת היחסים והיו רוצים ללמוד כיצד לחזק את הקשר הזוגי.

כיצד ייעוץ וטיפול זוגי יכולים לסייע?

טיפול זוגי מעמיד בפני הזוג שפנה לטיפול מעין מראה שיכולה לשקף זווית התבוננות חיצונית שלא תמיד קל לראות כאשר עסוקים בטרדות היום יום.
על ידי תצפית המטפל גם לקבל הבנה עמוקה יותר של הדינאמיקה הזוגית. בין אם מדובר בנקודות מבט שונות, קונפליקטים, כעסים או ריחוק שחל עם השנים.
מטפל זוגי הוא למעשה צד ניטראלי ועל סמך הידע והניסיון גם יכול לסייע לכם להבין מדוע התרחקתם אחד מהשנייה, מהן הנקודות שיש לשפר וכמובן, להקנות כלים כיצד לעשות זאת. ההכוונה והתמיכה לאורך כל הדרך בסביבה בטוחה ונעימה מאפשרת להתגבר על מכשולים ולנפץ חסמים וכך גם להתנהל בצורה מודעת יותר כלפי הפרטנר. לעיתים מדובר בשינוי שכל אחד עושה בנפרד ולעיתים בשינוי שמבצעים ביחד.

מה קורה במהלך ייעוץ וטיפול זוגי?

כל מטפל ויועץ זוגי משתמש בטכניקות אחרות כאשר יש שיטות שונות להשגת פריצת דרך בתהליך הטיפול. יש מטפלים שעובדים על כלים יישומיים ומעניקים שיעורי בית ותרגילים לבני הזוג על מנת שיוכלו ליישם את הטכניקות גם מחוץ למסגרת הטיפולים ובסיומה ואחרים משלבים שיחות ואינטראקציות וסימולציות בחדר הטיפול כדי להטמיע דפוסי תקשורת חיוביים ואפקטיביים.
יש מטפלים שמנסים למצוא בתהליך הזוגי את מוקדי הקושי העיקריים ועל פי זה בונים תוכנית שינוי שכוללת גם העצמה אישית של כל אחד מבני הזוג וגם שינוי משותף כולל תרגול הכלים וטכניקות לשימור ההישגים לטווח הארוך, כך שתצאו מהטיפול מחוזקים וגם תדעו כיצד "לעבוד" על הקשר בעצמכם.

כיצד לבחור ייעוץ וטיפול זוגי מדויק ונכון עבורכם?

ההתאמה והחיבור למטפל הנבחר בסופו של דבר יכולה להיות אינדיווידואלית ולעיתים מבוססת על כימיה וחיבור אישי. עם זאת, בעת החיפוש אחר מטפל חשוב לבחון מי הם מטפלים זוגיים מומלצים לפי חוות דעת וביקורות של מטופלים.
אפשר להתייעץ באופן אישי עם חברים או לבצע חיפוש בגוגל או ברשתות החברתיות. כדאי לבחון את הרקע של המטפל ומה הוא או היא מביאים עמם מבחינת גישה או טכניקה אפקטיבית שיכולות לסייע בשיפור הקשר.
ישנן טכניקות ושיטות אליהן תוכלו יותר להתחבר מאחרות כמו שיטות שמעניקות לכם כלים להתמודד בהמשך בכוחות עצמכם בסיום הטיפול עם קונפליקטים או אתגרים. כמו כן, יש זוגות שמעדיפים טיפול זוגי קצר מועד, שידוע מראש שאינו מתמשך אלא פרקטי וקצר יחסית וכך יוכלו לעמוד בפרק הזמן ולהתחייב לתהליך יותר מאשר להיכנס לתהליך שלא ברור מלכתחילה מתי צפוי להסתיים. בחרו את המטפל ושיטת הטיפול הנכונה עבורכם!

> אולי יעניין אתכם לקרוא עוד על סדנאות זוגיות

תוכן עניינים

סדנאות נוספות שימצאו חן בעיניך:

דילוג לתוכן