חפש סדנא עבורך

לימודי מדעי המחשב – דברים שחשוב לדעת

4.5/5

הזמנת פעילות השאירו פרטים

שתף עם חברים:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

מדעי המחשב הוא ענף מדעי אשר עוסק בלימוד הבסיס התיאורטי והמעשי של השימוש במערכות מחשב. כמו כן, מדעי המחשב הוא ענף אשר עוסק במידה מסוימת בשאלה של תכנון ובנייה של מערכות מחשב. ענף מדעי המחשב הוא ענף בעל ענפי משנה רבים. אחד הענפים הבולטים במדעי המחשב הוא חקר ויישום כלים לפתרון בעיות חישוביות.

לימודי מדעי המחשב הם לימודים מאתגרים, במידה ואתם אנשים בעלי חשיבה אנליטית, ראש ריאלי וגישה טכנית למחשבים, יכול להיות שהלימודים האלו מתאימים לכם.

ריכזנו עבורכם מידע שיעזור לכם להחליט האם לימודי מדעי המחשב מתאימים לכם.

 

תנאי הקבלה ללימודי מדעי המחשב

תנאי הקבלה לאוניברסיטאות הם גבוהים והסטודנטים אשר רוצים ללמוד את תחום נדרשים להישגים גבוהים בפסיכומטרי ובבגרות. תנאי הקבלה נעים סביב ציון של 600 ומעלה בפסיכומטרי וממוצע של 90 ויותר בבחינות הבגרות. תנאי הקבלה ללימודי מדעי המחשב במכללות השונות הם קצת יותר נמוכים  אך גם במוסדות הללו דורשים ממוצע בגרויות של 90 בערך.

תוך כדי הלימודים העיוניים הסטודנטים עוברים גם הכשרות מעשיות בתחומים שונים בעולם המחשבים ביניהם: חומרה, תוכנה, מתמטיקה, בסיסי נתונים ועוד. לימודי מדעי המחשב הינם לימודים קשים ולכן תנאי הדרישה אליהם הם גבוהים.

מה לומדים במדעי המחשב?

מדעי המחשב הוא תואר מתמטי, מדעי ותיאורטי. הנושאים העיקריים בהם עוסקים בלימודי תואר למדעי המחשב הם מתמטיקה, תכנות ואלגוריתמים.

תוכנית הלימודים של תואר במדעי המחשב כוללת קורסים רבים בנושאים שצויינו. מטרת הלימודים הללו היא להכין את הסטודנטים לעבודה בתעשיית ההייטק. נושא עיקרי בתעשיית ההייטק הוא פיתוח ואלגוריתמים.

במהלך הלימודים תעברו קורסים רבים במתמטיקה ביניהם: מבוא להסתברות, אלגברה לינארית ועוד.

במהלך הקורסים בנושא מתמטיקה הסטודנטים יחזקו את הבסיס המתמטי שלהם. מתמטיקה הינה חלק בלתי נפרד מתואר במדעי המחשב מכיוון שבתכנות משתמשים באלגוריתמים ואלגוריתמים בנויים על מתמטיקה.

כמו כן, במהלך לימודי התואר הסטודנטים יעסקו רבות בתחום האלגוריתמים. אלגוריתמים הם תחום חשוב מאוד במדעי המחשב. אלגוריתם הוא דרך לפתרון בעיה מסוימת. במהלך הלימודים הסטודנטים יכירו אלגוריתמים מפורסמים כדי שיוכלו להשתמש בהם במהלך פרוייקטים אישיים שלהם או בעבודה. יתרה מכך, הסטודנטים ילמדו במהלך התואר כיצד לפתח אלגוריתם חדש בעצמם.

מה ניתן לעשות עם תואר במדעי המחשב?

ידוע כי בתעשיית ההייטק המשכורות הן גבוהות וישנן אפשרויות תעסוקה רבות. כבר במהלך לימודי התואר ישנם סטודנטים אשר משתלבים במשרות סטודנט בתחום. השתלבות מוקדמת בתעשייה זו מהווה יתרון מכיוון שניסיון הוא אחד הגורמים החשובים ביותר במדעי המחשב.

מרבית הבוגרים בתעשייה זו פונים למשרות של תכנות. משרת התכנות היא משרה נחשבת בתעשיית ההייטק מכיוון שהמתכנת הוא מרכז התעשייה – הוא פותר את הבעיות ובונה את ליבה של המערכת.

אך חשוב לדעת כי ישנם עוד תפקידים בתעשיית ההייטק אשר ניתן לעסוק בהם כגון: בינה עסקית, בדיקות תוכנה, אבטחת מידע ועוד.

תוכן עניינים

סדנאות נוספות שימצאו חן בעיניך:

דילוג לתוכן