חפש סדנא עבורך

למה כדאי לשלוח עובדים זוטרים אל קורסים והשתלמויות

4.5/5

הזמנת פעילות השאירו פרטים

שתף עם חברים:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

קורסים והשתלמויות יטפחו תחושת שייכות בקרב עובדים פשוטים

בארגונים גדולים שמבנה העובדים בהם הינו היררכי, ה"שכבה הזוטרה" של העובדים עלולה להרגיש עם הזמן, שהיא מופלית לרעה על ידי ההנהלה. בדיוק בשל כך, מנהלים חייבים לטפח בצורה חכמה את תחושת השייכות של העובדים הללו ולשמר אותם בתוך הארגון. אחת מהדרכים הטובות ביותר לעשות זאת, היא לשלוח עובדים אל קורסים והשתלמויות במסגרת העבודה, אפילו על חשבון ימי עבודה ובמיוחד אם מדובר בהשכלה שיכולה לשרת גם את טובת הארגון, בהמשך הדרך.

כיצד קורסים והשתלמויות עוזרים ליצירת תחושה של שייכות אצל עובדים?

למרות ההנחה הנפוצה שכסף הוא מייצר המוטיבציה העיקרי בקרב עובדים, מדובר במיתוס, כאשר מחקרים מראים שדווקא תחושת שייכות היא זו שגורמת לאנשים להישאר במקומות עבודה במשך שנים, גם אם לא קודמו בתפקיד או שמשכורתם עלתה. בשל כך, כאשר עובד נשלח ללמוד בניית אתרים או קורסים אחרים במחשבים – או אפילו נושא שכלל אינו קשור לעולם התעסוקה, הוא מרגיש שההנהלה משקיעה בו וזה מייצר אצלו תחושה של שייכות ואפילו מחויבות לארגון.

גם אם ההשתלמות עצמה אינה קשורה כלל לתפקידו של העובד בארגון, סביר להניח שהוא ייצא ממנה נשכר בשני מישורים- האחד הוא היידע הכללי שלו כמובן, שהתרחב בזכות הקורס הזה והשני הוא ההרגשה שהנהלת הארגון רואה בו נכס. בעיני העובד, עצם העובדה שהמנהל שלו בוחר להוציא עליו כסף ולטפח אותו, גם אם יוותר באותו התפקיד הזוטר לעוד זמן רב, מספרת על הרצון של הארגון להשאירו כחלק בלתי נפרד מהמערכת.

איך לבחור את הקורס הנכון עבור העובד?

מבחינת הנהלת הארגון, ישנה התלבטות: אם העובד אכן איכותי וצפוי להתקדם בהיררכיה בהמשך דרכו, כדאי ונכון יותר יהיה לצייד אותו בכלים המתאימים לתפקידים בכירים יותר. מנהלים ששמים דגש על קידום מקצועי, ייתכן ויבחרו מראש רק עובדים זוטרים בעלי פוטנציאל קידום וישלחו רק אותם לקורסים ולהשתלמויות שגם יסייעו להם בשלבים הבאים.

גישה אחרת ולגיטימית גם כן כמובן, היא מציאת קורסים של העשרה וכיף, היכולים להתאים לכלל העובדים. במסגרת ימי כיף כלליים או כחלק ממסלול פרטני, ניתן לשלוח עובדים להשתלמויות שכאלה וזאת על מנת לעודד אותם, לרענן את המוטיבציה שלהם ולשמר אותם כעובדים לתקופה ארוכה.

האם ריענון של השתלמויות יכול לסייע גם למנהלים?

מאותן הסיבות ממש, שבגללן כדאי להציע לעובדים לצאת להכשרות שונות, גם מנהלים יכולים להפיק לא מעט תועלת מקורסים שונים. בהיבט המקצועי, ניתן למצוא הכשרות שיוסיפו ליכולות הניהול וימקצעו את המנהלים במסגרת תפקידם. מעבר לכך, כדאי בכל מקרה לצרף את "שכבת ההנהלה" לימי כיף והשתלמויות "קלילות", אשר תורמות לאווירת האחדות בארגון ומספקות פסק זמן אמיתי ויעיל מהשגרה האינטנסיבית. החזרה לעבודה לאחר מכן, תהיה עם אנרגיות מחודשות ורצון עז למצות את התפקיד ולתפקד בצורה הטובה ביותר, לטובת האינטרסים של הארגון.

תוכן עניינים

סדנאות נוספות שימצאו חן בעיניך:

דילוג לתוכן