חפש סדנא עבורך

למה פיתוח מנהלים חשוב לכל חברה?

4.5/5

הזמנת פעילות השאירו פרטים

שתף עם חברים:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

קודם כל מהו פיתוח מנהלים? פיתוח מנהלים הינו מגוון כלים וסדנאות שבאים במטרה לשים את המנהל במרכזם ולפתח את יכולותיו. לרוב, התכניות מיועדות להתמודדות המנהלים באתגרים ספציפים בהם הם מתקשים. הן יכולות להיות מוצעות לאנשי ניהול חדשים שרק קיבלו את תפקידם או יכולים להיות עבור מנהלים ותיקים שרוצים להרחיב את ארגז הכלים שלהם. זהו תהליך מקצועי ועוצמתי שעושים עם בעלי מקצוע מיומנים על מנת לזהות את החוזקות והחולשות של המנהל ולאמן אותו עד להצלחה רבה.

 

למה חשוב להשקיע במנהלים בארגון?

 

ארוגנים מחפשים מנהיגים. כבר מזמן חברות הבינו שהנכס הכי יקר שלהם הוא העובדים, והמנהלים? עוד יותר. היום, מציאת טאלנטים בתחומי ההייטק הינה קשה והתחרות אף עולה ומקשה על מחלקות משאבי אנוש למצוא את אותם טאלנטים שהם צריכים בחברתם. השקעה בעובדים בין אם בשיפור יכולות השירות והמכירות שלהם או השקעה במנהלים במגוון קורסים למיניהם יכולה לשפר בסופו של דבר את תוצאות החברה והחזרת ההשקעה בקלות. לדוגמא, מנהל שמתקשה להעביר פרזנטציות בצורה מעניינת ושיווקית, מומלץ לשלוח את המנהל ולהשקיע בו עבור קורס עמידה מול קהל שיעזור לו להציג את מוצרי החברה או חזונה בכנסים למינהם בקלות וביעילות. לאחר שהוא ישפר את יכולות השכנוע והמנהיגות שלו, יהיה לו הרבה יותר קל למכור את המוצר או השירות של החברה. ובכך למעשה, ההשקעה תחזיר את עצמה מבלי שבעלי ארגון יצטרכו להתאמץ. ישנם יתרונות נוספים שנפרט בהמשך.

 

שינויי האירגונים בעידן החדש

 

וירוס הקורונה הביא איתו שינויים משמעותיים וגדולים שלימים נזכור את השינויים האלה לטובה ולרעה. חברות גדולות וארגונים נאלצים להתמודד עם מגוון אתגרים ולבצע תהליכי טרנספורמציה שלא היו רגילים אליהם עד כה. הקורונה גורמת לארגונים להיות יצירתיים, לפתוח את הראש ולצאת מהקופסה. לא לפחד, להעז, למצוא פתרונות ודרכים ליצור הכנסות לחברה עם כל הכאוס והבלאגן שיש ובנוסף לתחרות העצומה שחברות מתמודדות איתה. גם מנהלים, שהיו רגילים עד עכשיו לדוגמא לבדוק דוחות רבעוניים ולראות אם חלה עליה או ירידה, צריכים להיות מסוגלים לשנות את חשיבתם מידי שבוע במידת הצורך. לא כל מנהל יכול לעשות זאת אם אין ברשותו כלים שיעזרו בזה. לדוגמא, מנהל שעד היום היה רגיל לעלות על הבמה שלו ולהעביר את המצגת, צריך להתמודד עם העברת מצגת דרך הזום ולרוב הוא ימצא את עצמו מתמודד עם משהו שלא הכיר לעולם. לכן פיתוח מנהלים הינו קריטי בעולם החדש.

 

מהם היתרונות הנוספים של תכניות פיתוח מנהלים?

תכניות מנהלים בדרך כלל מציעות תכנית מקיפה שעוברת על המון נושאים חשובים במהלך תפקידו של המנהל והמטרה היא לצלוח את האתגרים הללו ללא מאמץ. תוכניות אלו נעשות לרוב על ידי קורס או סדנה שנמשכת לתקופה מסויימת בה עושים סימולציות ועוד. המאמן בודק מהם הנושאים הקריטיים עליהם צריך לעבוד וביחד הם יוצרים מן וודאות לגבי תפקידם, פותחים את הראש לכיוונים חדשים שלא הכירו ובסופו של דבר הם מפתחים את היכולות שלהם בחברה. אין ספק שמנהלים מרוצים מאוד לאחר שהם מסיימים סדנה כזו בגלל כמה סיבות. אחד – הם מאומנים יותר ומרגישים בטוח ביכולות החדשות שלהם בהתמודדות עם האתגרים. שתיים – הם מרגישים מסופקים כי החברה השקיעה בהם. אין יותר כיף מכך שהעובד/מנהל, מרגיש חשוב ומוערך בחברה עד כדי כך שסומכים עליו ושולחים אותו לסדנאות מנהלים למינהם.

תוכן עניינים

סדנאות נוספות שימצאו חן בעיניך:

דילוג לתוכן