חפש סדנא עבורך

מה לומדים אחרי צבא?

4.5/5

הזמנת פעילות השאירו פרטים

שתף עם חברים:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

"מה את/ה לומד/ת אחרי הצבא?" השאלה הזו הפכה לכלך פופולרית עבור כל החיילים שבעוד כמה רגעים עוברים לדרגה הגבוהה ביותר בצבא- אזרח. כמובן שהמחשבה הכי הגיונית היא לצאת ולטרוף את העולם דרך העיניים הייחודיות שלנו, בין אם זה יהיה במקצוע של רפואה, בעריכת דין או אפילו בנגרות. כל המקצועות הללו נראים קורצים לאלו שרעבים לדבר, אבל מה עם אלו שעוד מתלבטים?

 

לימודים אחרי צבא הוא הנושא המחופש ביותר בקרב חיילים משוחררים. עולם הלימודים האקדמיים וגם לימודי ההכשרה, הופך לפעמים למבלבל הרבה יותר מעולם ההכרויות למשל
כשבכל מוסד וקמפוס מוצעים לנו מנעד של תנאים, החל ממגורים ולפעמים עד ללימודים ללא עלות כלל (בשימוש הפיקדון, כמובן). ומבין שלל ההכשרות כלליות כמו לימודי הכשרת מנהלים ועד ללימודי עריכת דין או אפילו אומנות, חשוב להכיר ולהבין מה באמת מעניין ומתאים לנו.

 

תעשו מה שאתם אוהבים

הכותרת הזו יכולה להישמע כמו עוד סלוגן שחוק של אחת מחברות המשקאות, אבל היא ממש לא כזאת.
כי מהרגע שהתחביב שאנו כל כך אוהבים, בין אם לנתח חיות בתור ילדים קטנים או לנתח צלילי מוזיקה, יהפכו למקצוע ולדבר שאנו עובדים בו, ככל הנראה שלא ימאס לנו מהעבודה שלנו לעולם. לכן חשוב להבין ולהכיר בה אנחנו אוהבים להשקיע.

 

חשוב שנכיר מה המסלולים המיועדים לכך ומה היא כמות הזמן המתבקשת בכדי לעבור את מבחני המיון ומהם ההכשרות השונות הממתינות בלימודי ההמשך. ידיעת כל אלו יוכלו לעזור לנו בבחירת תחום הלימוד שהכי יתאים לנו, כי גם תהליך ההכשרה והלמידה שלנו אמור להתאים לנו ובמידה ובחרנו בתחום או במסלול הלא נכון עבורנו, מומלץ שנמצא את התחום המתאים, רגע לפני שנעבוד בעבודה שאנחנו גם לא אוהבים.

עדיין מבולבלים?

מבין לא מעט מסלולים אקדמאים שונים, ישנם גם לא מעט הכשרות שונות שיכולות להיות רלוונטיות גם לכאלו הרוצים ללמוד תואר וגם לאלו שלא. הכשרות אלו עשויות להיות מאוד ספציפיות כמו נגרות או מצלמות אבטחה, אך הן יכולות להיות גם מאוד כלליות ולעזור לנו להשתלב בלא מעט משרות במשק כמו לימוד הכשרת מנהלים.

 

הכשרה מקצועית שכזו תוכל לעזור לנו בלא מעט שלבים בדרך, בין אם אנו עובדים בעבודה זמנית ובין אם אנו עוד מתלבטים בנוגע למסלול האקדמי שנרצה לבחור. כך לימודים אלו יעידו לא רק על מידת רצינות, אחריות וראש גדול, אלא גם על פוטנציאל ניהולי בכל מקום עובדה שנבחר. ובניגוד לחיילים משוחררים אחרים, שרק החלו את לימודי התואר שלהם, לימודי הכשרת מנהלים עוזרים גם בצבירת ידע טכני של ניהול ובצורה כללית ורלוונטית ללא מעט מערכות.

 

איך לממש זכות פיקדון

פיקדון הלימודים המתקבל אצל מרבית החיילים המשוחררים, נחשב לקרש קפיצה עבור הלימודים האקדמאים. אבל על מנת לקבל את הכסף המיועד, חשוב להירשם אל מוסד לימודים המוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה. ולאחר ביצוע הרישום נקבל שובר תשלום עם הסכום הנקוב והוא לא יעלה על סכום הפיקדון שכבר נמצא בחשבון.

הליך זה עוזר לא רק ב"סינון" מקום הלימוד על ידי המועצה להשכלה גבוהה, אלא גם עוזר לשמור על כספי הפיקדון להמשך ההתפתחות האזרחית של כל החיילים המשוחררים.

תוכן עניינים

סדנאות נוספות שימצאו חן בעיניך:

דילוג לתוכן