חפש סדנא עבורך

סדנאות גיבוש עובדים

4.5/5

הזמנת פעילות השאירו פרטים

שתף עם חברים:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

סדנאות גיבוש עובדים

עבודת צוות היא זו שגורמת לחלום שלכם לרקום עור וגידים. כשמדובר בשיפור עבודת צוות ובגיבוש עובדים, הצעד הראשון מתחיל בתכנון סדנאות שיאפשרו להשיג מטרה זו.

אבל לפני הכול, כשאתם עומדים לארגן יום גיבוש לעובדים אל תשכחו להכין עבורם מזכרת נחמדה מהאירוע. למרבה המזל, קל היום למצוא מתנות לעובדים. גלישה קצרה באינטרנט תביא אתכם לחנויות מקוונות המציעות פריטים ממותגים וכיפיים שיתאימו גם לצוות שלכם. למשל, מזוודת ׳משחקים של פעם׳ או חמסה בעבודת יד במארז יוקרתי – והכל במיתוג מותאם אישית ועם מסר לעובדים לפי בחירתכם.

שביעות רצון העובדים

שביעות רצון העובדים במקום העבודה נובעת פחות מהעבודה עצמה בפועל, ויותר מתרבות הארגון. לכן:

  • חשוב שמנהלים ידעו כיצד הם יכולים לשפר את כישורי עבודת הצוות בעסק שלהם.
  • למיומנויות ולכישורים הקשורים לעבודת צוות, יש חשיבות שהיא מעבר לתרומתם לעבודה גרידא.
  • עבודת צוות ושיתופי פעולה בין עובדים – יכולים לקרב את העובדים לקראת מטרה משותפת.
  • כשאנשים עובדים יחד הם מרגישים מרוצים יותר, והם מרגישים שהם חלק ממשהו גדול יותר.

המשמעות של עבודה יחדיו כוללת מספר דברים, כמו:

  • מנהיגים: מנהיגים צומחים מתוך צוותי עבודה. הם עוזרים להניע את חברי הצוות ושומרים שכולם יתגייסו בדרך להצלחה.
  • תקשורת: כשאנשים עובדים יחד, הם פותחים ביניהם קווי תקשורת. בדרך זו הם יכולים לשתף את הרעיונות שלהם ולהביע את החששות שלהם.
  • ערכה של מגוון מיומנויות: אנשים בהחלט יכולים לעבוד לבד. אבל כאשר מפגישים אנשים מרקעים שונים, אפשר לקבל ערך מוסף בדמות תערובת של ערכות מיומנויות. זה יכול ליצור תוצאות טובות יותר.
  • כישורים חדשים ויצירתיים: באמצעות תקשורת, יכולים אנשי הצוות להמציא רעיונות חדשים ויצירתיים.
  • פתרון בעיות יעיל: מכיוון שכל חברי הצוות ניגשים לבעיה מנקודות מבט שונות, עבודה משותפת מקלה על פתרון בעיות. עובד עשוי להציע פתרון שעובדים אחרים לא היו בכלל חושבים עליו.

כיצד יכולות סדנאות לעזור לשיפור עבודת הצוות ולגיבושו

עבודת צוות דורשת עבודה. לכל אחד מהעובדים יש השקפות, כישורים והיסטוריה משלו. לכן, כשמביאים את כולם יחדיו כקבוצה, אי אפשר להימנע לפעמים ממתחים. עם זאת, כדי לשפר את כישורי עבודת הצוות חשוב שכל עובד בצוות יהיה מודע לדרכים שיסייעו לו לשפר את הכישורים שלו לעבודת צוות.

כדי להשיג זאת כל אחד מהעובדים אמור:

  1. לדעת מה המטרה שלו – החברים בצוות פועלים למען מטרה משותפת. עם זאת, לכול אדם יכולות להיות מטרות קטנות משלו. כל אחד צריך לדעת מהן מטרותיו ועל מה הוא אחראי. בדרך זו, כלום לא ייפול בין הכיסאות. כמו כן, כל עובד יבין כיצד תרומתו מוסיפה לתמונה הגדולה ולערך המקיף יותר.
  2. להכיר בבירור את התפקיד שלו – בתוך הצוות, כל עובד צריך להבין את גבולות האחריות שלו. הבנה זו תאפשר למנוע חריגה מגבולות התפקיד.
  3. לסגל לעצמו חשיבה חיובית – כל מה שהעובד עושה מסתכם בהלך הרוח שלו. אם הוא יכול לעזור לטפח סביבה אכפתית ותומכת, הוא יוכל גם לקדם חשיבה חיובית. כאשר מתעוררות בעיות, אנשים צריכים להרגיש שהם מוסמכים לפתור אותן. חשיבה חיובית פירושה גם שהעובד מרגיש שהוא מסוגל להתייחס לכל אירוע שנקרה בדרכו.
  4. לדעת לנהל את הזמן ביעילות – בעבודת צוות, העבודה של אדם אחד עשויה להסתמך על עבודתו של אדם אחר. לכן, חשוב לתרגל ניהול זמן נכון ויעיל, ולסכם מראש על מועדים.
  5. לחלוק עם אחרים את ההתלהבות שלו – כולם מרגישים טוב יותר כאשר הם מקבלים משוב חיובי. לכן, חשוב מאוד לחגוג הישגים קטנים אחד עם השני ולשתף אחרים בהתלהבות.
  6. להשתתף בפעילות גופנית משותפת – אחת הדרכים לבנות עבודת צוות מחוץ לסדנה בכיתה היא לקיים פעילויות בחוץ. פעילות גופנית היא רק רעיון אחד שבכוחו לגבש את הצוות ולחזק את העבודה המשותפת. פעילות גופנית עוזרת להתאמן בחשיבה חיובית וגם דורשת מוטיבציה, ממש כמו העבודה עצמה.
  7. להשתתף בקביעת כללי עבודת הצוות ומטרותיה – עובדים צריכים להרגיש חופשיים לשתף את דעותיהם עם שאר חברי הצוות ולדבר בכנות אחד עם השני. יחד עם זאת, עדיין הם צריכים להיענות למספר כללים מנחים. כאן נכנס לתמונה מנהל הצוות שצריך לקבוע את הכללים ולידע את אנשי הצוות.

תוכן עניינים

סדנאות נוספות שימצאו חן בעיניך:

דילוג לתוכן