חפש סדנא עבורך

סדנאות לפיתוח מנהלים

4.5/5

הזמנת פעילות השאירו פרטים

שתף עם חברים:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

האם סדנאות להכשרת מנהיגות יכולות להועיל לקריירה של המנהלים בארגון? התשובה לשאלה זו היא ״כן!״ מהדהד. מנהיגות, נתפשת לא פעם בטעות כאיכות מיסטית שכזאת שהיא מנת חלקם של אנשים מסוימים ולא של אחרים. אבל, למרות שאנשים רבים נוטים לחשוב שמנהיגות היא תכונה מולדת, ניתן ללמוד את המיומנויות המאפיינות מנהיגים.

למעשה, עם מספיק משמעת, הבנה ותרגול – כל אדם יכול להפוך למנהיג יעיל בעסק או בחברה שלו. אז החדשות הטובות הן שניתן ליצור מנהיגים באמצעות הכשרה יעילה מותאמת אישית אשר תכסה גם את ההיבטים הרגשיים וגם את ההיבטים המעשיים והתיאורטיים המאפיינים מנהיגות גדולה.

המשמעות היא שגם אם סיימתם תואר ראשון בניהול, וגם אם אתם מנהלים ותיקים במקום העבודה שלכם, עדיין השתתפות בסדנאות לפיתוח מנהלים, תוכל ללמד אתכם דבר או שניים שאולי לא היו חלק מהמיומנויות שלכם עד כה.

הנה כמה מהיתרונות העיקריים שתוכלו להפיק מקיום סדנאות לפיתוח מנהלים במקום העבודה שלכם.

הגדלת התפוקה

מנהיגות נכונה ועקבית יכולה להגדיל את התפוקה של העובדים שלכם. מנהיגות מבוססת קודם כל על הבנת רגשותיהם של בני האדם. לדוגמה, דניאל גולמן (Daniel Goleman) קובע בספרו ״המנהיגים החדשים״ (The New Leaders) כי אינטליגנציה רגשית היא קריטית להצלחתו של המנהל.

אינטליגנציה רגשית כוללת את היכולת לנהוג בחכמה ברגשות ולהשתמש באמפתיה ביעילות כדי להעצים את העובדים ולעודד את מעורבותם בעבודה. סדנה לפיתוח מנהלים שכוללת גם התמקדות באינטליגנציה הרגשית, תוכל לחדד את הכישורים הרגשיים הללו בקרב המנהלים בארגון שלכם.

שימור עובדים

רוב האנשים שעוזבים את עבודתם מרצונם הם, לא עוזבים את העבודה אלא את הבוסים שלהם! כלומר העובדים מתרחקים ממנהלים לא יעילים. כאשר אתם משקיעים בסדנאות לפיתוח מנהלים, אתם מגדילים את היכולת לשמור על העובדים ולהפחית את ההוצאות היקרות לטובת גיוס עובדים אחרים במקומם.

טיפוח מנהיגים עתידיים

חשוב לפתח אסטרטגיה לגבי טיפוח מנהיגיה העתידיים של החברה שלכם. ללא אסטרטגיה שכזאת, קרוב לוודאי שתפקידי הניהול יינתנו בדרך כלל למועמדים הקדמיים שמפגינים אישיות דומיננטית.

מנהיגות איכותית מורכבת משילוב של:

– איכויות נכונות
– והכשרה נכונה

לכן, חשוב לזהות את העובדים שניחנים בתכונות שאתם צריכים להן, ולספק להם הכשרה ממוקדת מנהיגות. טיפוח מנהיגים עתידיים תאפשר להציע מסלולי קריירה מפתים לעובדים בעסק, מה שיגדיל עוד יותר את הרצון שלהם להישאר בחברה שלכם.

הגדלת מעורבות העובדים

כל עובד רוצה לדעת כיצד יתקדם בתפקידו, לקבל שבחים עבור עבודתו כשמגיע לו, ומשוב בונה בעת הצורך. מחקרים מלמדים כי 43% מהעובדים המעורבים בעבודתם מקבלים משוב לפחות פעם בשבוע, לעומת 18% בלבד מהעובדים עם מעורבות נמוכה. מתן משוב הוא מיומנות שהיא מנת חלקם של מנהלים מצליחים.

באמצעות הכשרה למנהיגות אפשר יהיה ללמד את שכבת המנהלים דרכים יעילות למתן משוב שיוכל להניע ולהגביר את רמת המעורבות של צוות העובדים שלכם.

יישום סגנון ניהול אפקטיבי

הכשרת מנהיגות נאותה תוכל לסייע לכם ליישם סגנון מנהיגות שמתאים במיוחד לארגון ולעבודה שאתם מבצעים. ישנם מספר סגנונות ניהול, כל אחד כולל יתרונות וחסרונות משלו. סדנאות לפיתוח מנהלים יכולות לעזור לכל מנהל לפתח את סגנון המנהיגות האישי שלו, זה שחברי הצוות שלו יגיבו עליו בצורה הטובה ביותר.

קבלת החלטות טובה יותר

סדנה לפיתוח מנהלים יכולה לתרום לקבלת החלטות טובה יותר. כיצד? למנהלים המתפקדים ברמת אינטליגנציה רגשית גבוהה יש נקודות מבט מושכלות ונבונות יותר לקבלת החלטות עסקיות. זו, כשלעצמה, כבר סיבה מכריעה לשקול להשקיע בהכשרת המנהלים שלכם וליהנות מפירותיה.

הערכה עצמית של יעילותכם כמנהלים

כדי לשפר את כישורי הניהול, על המנהלים להבין תחילה את היכולות הנוכחיות שלהם. כלומר:

– מהן נקודות החוזק שלי?
– כיצד אוכל להישען על נקודות אלה ולהפוך למנהל יעיל יותר?
– מהן החולשות שלי?
– כיצד אוכל לפעול על מנת למלא את החסר ולכסות על חולשות אלה?

פיתוח תובנות אלה תוכל לעזור למנהלים לתעדף את האסטרטגיות הטובות ביותר שעליהם לפתח. בנוסף, זה יכול לאפשר לכל אחד מהמנהלים לזהות את סגנון המנהיגות האישי שלו, סגנון אליו יוכל להתייחס ועליו יוכל להתבסס במהלך קריירת הניהול שלו.

לבסוף, אחד היתרונות הגדולים של סדנת מנהלים היא החשיפה למנהלים אחרים מהם אפשר ללמוד ולצמוח. דיונים, ויכוחים והחלפת דעות ורעיונות יכולים להציע תובנות ומשוב שקשה להשיג בדרכים אחרות.

תוכן עניינים

סדנאות נוספות שימצאו חן בעיניך:

דילוג לתוכן