חפש סדנא עבורך

סדנאות נשימה לטיפול בקשיי נשימה

4.5/5

הזמנת פעילות השאירו פרטים

שתף עם חברים:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

עבור רובנו הגדול, נשימה היא לא עניין שיש להתעכב אליו. מדובר בפעולה אוטומטית שהגוף מבצע ומאפשרת לנו להמשיך את החיים כסדרם. אולם, ישנם רבים שסובלים מקשיי נשימה שונים אשר מקשים על ניהול סדר יום תקין. בכתבה הבאה נעמוד על חשיבותן של סדנאות נשימה לסובלים מקשיי נשימה.

מפחיתים את התרופות, משפרים את הנשימות

קשיי נשימה יכולים להתבטא בכל מיני אופנים: קשיי שינה, נחירות, מחסור באוויר, אף סתום, כאבי ראש ועוד. לקשיים אלו מגוון דרכי טיפול כגון תרופות והתקנים שמאפשרים שינה רצופה. אולם אין ספק שבמקרים מסוימים סדנאות נשימה הן שיטת הטיפול הטובה ביותר, מכיוון שהיא מאפשרת להשיג שיפור משמעותי ללא שום תופעת לוואי. סדנאות אלו רלוונטיות לאופנים רבים של קשיי נשימה, ומושם בהם דגש על הדרכה ותרגול של נשימה נכונה, כמו גם רקע מדעי פיזיולוגי על נשימה באופן כללי ועל השפעתה הגרועה של נשימה שאינה נכונה. סדנאות אלו נעשות במספר שיטות מקובלות, כשהנפוצה מבניהן היא ככל הנראה שיטת "בוטייקו" המתוקפת על ידי מחקרים רפואיים.

מתרגלים, מתרגלים ומתרגלים עוד קצת

תרגול היא מילת המפתח בסדנאות נשימה, ולכן דרושה לה עבודת צוות מוצלחת בין מדריך הסדנא לבין המטופל. על מנת להיפטר מקשיי הנשימה, בין אם עסקינן באף סתום, קוצר נשימה או כל סימפטום אחר, יש צורך בתרגול קבוע, נכון ומתמשך. לאחר שניתנו הדגשים בסדנא על המטופל לעשות שיעורי בית ולהקדיש זמן מספק לתרגול יומי. על אף שנשימה היא פעילות אוטומטית בשביל להגיע לנשימה נכונה יש צורך בהשגה של מיומנות גבוהה, אשר מתאפשרת רק לאחר תרגול.

פנים אל פנים או דרך מסכים

שגרת הקורונה העבירה עניינים רבים אל מסך המחשב הביתי, החל מעבודה ולימודים באוניברסיטה ועד לתרגולי כושר וגם לסדנאות נשימה. מסתבר שהדרכה אונליין היא עניין אפקטיבי שמוצע כיום כאופציה רלוונטית ללמידת נשימה נכונה. כמובן שאין מדובר בסתם זום פתוח אלא בסדנה מושקעת אשר מגיע בליווי מצגת מפורטת, תכני וידאו ואפשרות ליצירת קשר פרטי עם המדריך או המדריכה. כאשר זה המצב, המטופל בהחלט יכול לבחור בין סדנת נשימה פנים אל פנים , עם כל היתרונות הנלווים לה, לבין קורס אינטרנטי מקיף ויעיל גם כן.

גם ילדים לומדים

סדנאות נשימה נשמעות כמו מוצר שמכוון בעיקר לקהל הבוגר, אשר יודע להתמודד עם מטלות תרגול בבית ותיאוריה פיזיולוגית, אולם למעש גם ילדים יכולים להפיק תועלת מסדנת נשימה אשר מותאמת לגיל הצעיר. סדנה לילדים תהיה פרטנית (גם למבוגרים כמובן שיעורים פרטיים הם בונוס, אך לא הכרח) ותשלב פגישות עם ההורים כמלווים ותומכים לתהליך. מובן מאליו שההכוונה ההורית משמעותית למדי מכיוון שהם יכולים לשמש כמתרגלים ביתיים של טכניקות הנשימה וכמתווכים מוצלחים של החומר הנלמד.

תוכן עניינים

סדנאות נוספות שימצאו חן בעיניך:

דילוג לתוכן