חפש סדנא עבורך

סדנאות זוגיות – כך תשפרו את חיי הזוגיות שלכם

4.5/5

הזמנת פעילות השאירו פרטים

שתף עם חברים:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

שחיקה בזוגיות היא תופעה שכיחה בקרב זוגות החיים יחד שנים ארוכות. עבור אלה שהקימו תא משפחתי משותף, המשימות היומיות הבלתי נגמרות עלולות לגרום לפגיעה אנושה בקשר. אחד הפתרונות הכיפיים למצב זה היא סדנת זוגיות שתעורר את הניצוץ מחדש.

הרס הספונטניות

ככל שהשנים עוברות תחזוק הזוגיות מצריך השקעה. לפני שלב הקמת המשפחה בני זוג נוהגים לבלות הרבה ביחד וביכולתם להשקיע ביחסים ביניהם, כולל בילויים מכל הסוגים ויציאה לחופשות. אך עם השנים הקשר הזוגי נשחק. לרוב זה כתוצאה מהקמת תא משפחתי. אחרי הילד הראשון עדיין אפשר לתחזק את הזוגיות אבל הילד השני רוצח את הספונטניות. עיקר האנרגיה הזוגית הופכת לאנרגיה הורית והשגרה הופכת לסדרה בלתי נגמרת של משימות יומיות. במקרים רבים שגרה זאת מובילה להרס חיי הנישואים ומשם לרבנות. זוגות אחרים מנסים להציל את מה שנשאר מהרומנטיקה באמצעות טיפול זוגי. אבל יש גם דרכים נוספות.

דילוג לשלב הבא

השחיקה יכולה להתרחש גם בקרב זוגות שעדיין לא הקימו משפחה ואף לא התחתנו, אך שגרת העבודה והחיים עצמם הכניסו את החיים המשותפים לשלב הזומבילנד. במצב שכזה קיימת סכנת פרידה אך יתכן שהפתרון הוא הדילוג לשלב הבא: הצעת נישואין מפתיעה, כולל טבעת אירוסין שנבחרה מתוך מבחר של טבעות אירוסין יוקרתיות. צעד שכזה מוסיף משמעות ויעדים חדשים לזוגיות. נישואים הם גם הצהרת כוונות פומבית של זוג לגבי עתידם המשותף.

סדנאות זוגיות

אחת השיטות המוכחות לשבור שגרה שוחקת היא ליזום שינוי. זה יכול לבוא בצורת טיפול זוגי שם נוברים בפצעים ובבעיות המתגלות בקשר הזוגי. הזוגות יוצאים משם מחוזקים או עם ההבנה שהתחנה הבאה צריכה להיות הרבנות לצורך גירושין. אך ישנה אלטרנטיבה כיפית יותר: סדנאות זוגיות הכוללות משימות משותפות. לפי גישה זאת, הבעיה המרכזית בזוגיות היא המחסור בזמן איכות ואינטראקציה. כמו כן, ישנן סדנאות המיועדות לזוגות שאינן מתמקדות בזוגיות אלא בתשוקות משותפות. אחת האפשרויות לסדנאות כיפיות הן סדנאות בישול. כמו כן אפשר ליזום השתתפות בסדנת ריקוד שתשחרר לזוגות את הגמישות בגוף ובנשמה.

סדנאות משותפות

שחיקת הזוגיות מתלווה במקרים רבים לפגיעה בחיי החברה של בני הזוג שמתחיל בקושי לתאם מפגשים ובילוי עם חברים ומסתיים בהסתגלות לבילוי יום יומי על הספה המשפחתית. סדנאות משותפות, בהן משתתפים זוגות נוספים, מחברת בין זוגות הסובלים מבעיות דומות בחיי הנישואים והחברה שלהם. המחנה המשותף והמפגשים הקבועים בסדנה עשויים לעורר לחיים את הצד החברתי של הזוגות השחוקים.

סדנת צילום

סדנא נוספת שיכולה לשפר את הזוגיות היא סדנת צילום. הלימודים המשותפים ומשימות הצילום השונות שיכללו גם תיעוד של הזוגיות ושל אחד את השניה יכול לעורר מחדש את הצד הכיפי בזוגיות. מספר שעות שבועיות בהם המוקד לא יהיה על הילדים או על העבודה אלא הכיף הזוגי שהיה ונעלם, יכולות להביא לשיפור משמעותי בקשר הזוגי.

תוכן עניינים

סדנאות נוספות שימצאו חן בעיניך:

דילוג לתוכן