חפש סדנא עבורך

סדנאות אילוף לכלבים – כל מה שצריך לדעת

4.5/5

הזמנת פעילות השאירו פרטים

שתף עם חברים:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

כלבים הם כמו בני משפחה, הם ידועים כנאמנים וידידותיים ולכן יש לטפל בהם כראוי. לכלבים יש אינסטינקט טבעי להגן על בעליהם ועל הבית אך עם זאת, לפעמים אינסטינקט זה יכול להיות ’מוגזם מדי’ ולכן זו אחת הסיבות החשובות לבצע אילוף לכלב כדי לשמור עליו בשליטה בטוחה.

בנוסף לכך, כלבים מציעים גם הגנה מפני גנבים שעלולים לנסות לפרוץ לביתנו בלילה, חלק מהגזעים גם אומנו לזהות סמים וחומרים לא חוקיים אחרים שעלולים להזיק לבני אדם. מלבד היתרונות הללו, כלבים עוזרים לאנשים עם מוגבלויות כמו עיוורון בכך שהם מספקים להם תחושת עצמאות.

למה צריך לאלף כלב?

הרבה אנשים חושבים שאילוף כלב נועד רק בשביל ללמד אותם את הפקודות הבסיסיות, אבל זה בעצם יותר מזה. אילוף הכלב הוא בניית מערכת יחסים איתם. ישנן סיבות רבות מדוע כדאי לאלף את הכלב כגון: עשיית צרכים בחוץ, למנוע מהם לנבוח על זרים, למנוע נשיכות (חס וחלילה), למנוע מהם לרדוף או להתעמת עם כלבים אחרים ועוד סיבות נוספות..

המפתח לאילוף הכלב הוא להבין מדוע הוא מתנהג כפי שהוא מתנהג ואז ללמד אותו בדיוק מה אתה רוצה שהוא יעשה במקום זאת, ממש כמו תינוק.

תופעות של כלבים לא מאולפים

גידול של כלב אינו מאולף יכול להיות סיפור די מורכב, החל מהדברים הכי בסיסיים ועד למצבים בהם הם יכולים להוות סכנה. להלן כמה דוגמאות לתופעות שיכולות לקרות אצל כלב לא מאולף:

  • במידה ומתעסקים באוכל של הכלב הוא עשוי להיות תוקפני ואף לנשוך אנשים זרים
  • כלב שאינו מאולף יכול להרוס את הרהיטים בבית (ספות, כורסאות, כבלים וכו’)
  • עשיית צרכים בכל מקום בבית

ועוד תופעות נוספות.

טיפים לאילוף הכלב

אז איך בכל זאת אפשר לאלף את הכלב? כיום מוצעים מגוון סדנאות אילוף לכלבים בהן תוכלו לרכוש ידע מקצועי לגבי אילוף הכלב. ריכזנו עבורכם מספר טיפים ודגשים בנושא אילוף הכלב:

  • הבסיס לאילוף הכלב הוא להתחיל לחשוף את הכלב כמה שיותר החוצה ולסיטואציות חדשות
  • העניקו חטיפים לכלבים למטרת חיזוקים להתנהגות טובה
  • הקפידו על שגרת חיים קבועה (האכלה בשעות קבועות, הוציאו את הכלב לצרכים בשעות קבועות)
  • העניקו להם צעצועי לעיסה איכותיים

תוכן עניינים

סדנאות נוספות שימצאו חן בעיניך:

דילוג לתוכן