חפש סדנא עבורך

סדנאות בנושא בריאות הפה, החניכיים והשיניים

4.5/5

הזמנת פעילות השאירו פרטים

שתף עם חברים:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

המטרה של סדנאות לבריאות הפה, החניכיים והשיניים, היא לקדם בריאות פה טובה באמצעות שיפור הידע של המשתתפים על הדרכים לשמירה על פה בריא.

סדנאות אלה יכולות להתקיים במרפאת השיניים, או לצאת אל הקהילה המקומית, למקומות עבודה, לבתי אבות או לבתי הספר, כדי להעביר את המידע החשוב אודות הדרכים לשמירה על בריאות הפה, החניכיים והשיניים. מידע שכזה יכול לשמור על הבריאות ולמנוע טיפולים עתידיים שונים החל מהלבנת שיניים וכלה בהשתלת שיניים.

סדנאות לבריאות הפה – מטרות ויעדים

מטרתה של סדנה העוסקת בנושא בריאות הפה, החניכיים והשיניים היא לקדם היגיינת פה נכונה ואכילה בריאה, כדי לעזור לאנשים לשמור על פה בריא. סדנאות אלה מיועדות למגוון קהלים, כולל הורים וילדים, ומטרתן:

  • להציג בפני הקהל את הדרכים שבהן הם יכולים לשמור על פה בריא.
  • לתאר כיצד נגרמת העששת.
  • לציין 5 חטיפים בריאים שעוזרים להגן על השיניים.
  • להדגים טכניקת צחצוח שיניים טובה
  • להציג מוצרים לשמירת ההיגיינה של הפה, כמו סוגי משחות שיניים ומברשות שיניים, חוט דנטלי וכו׳, ולדון בכול אחד מהם.

כדי שהסדנה תהיה מהנה ואינטראקטיבית, המרצה עשוי להיעזר במצגת שכוללת תמונות ומשחקים.

דוגמה לסדנת הורים וילדים

  1. היעזרות במצגת

המרצה מציג מצגת אינטראקטיבית המאפשרת לו לדון בכמה סוגיות חשובות, המעניינות מאוד את ההורים וחשובות לילדים:

  • למה השיניים חשובות? הן עוזרות לנו לאכול, לדבר ולחייך.
  • כיצד נורת עששת ומהן הדרכים שבהן ניתן לעצור אותה?
  • כיצד לנקות את השיניים שלנו באמצעות מברשת שיניים עם ראש קטן ומשחת שיניים פלואוריד?
  • איך לבחור חטיפים בריאים ולהפחית את הסוכרים במזונות שאנחנו צורכים?
  • מדוע חשוב לבקר באופן קבוע אצל רופא השיניים?

המצגת עצמה עשויה לכלול כמה משחקים מהנים, כמו ניחוש אלו מאכילים בריאים לשיניים ואלו מזיקים להם? זה מאפשר, בעיקר לילדים, להיות מעורבים בפעילות. בכלל, המשחקים יוצרים אווירה נינוחה ומעוררים את הקהל לשאול שאלות.

משחק נוסף במהלך הסדנה עשוי להיות ניחוש, כמה זמן נמשכות 2 דקות (משך הזמן שבו אנחנו צריכים לצחצח שיניים). הקהל היושב התבקש לקום כשנראה לו שהסתיימו 2 הדקות. זה מדהים כמה אנשים קמים לפני שהסתיימה דקה!

  1. חלוקת הקהל ל-2 קבוצות

הקהל מחולק ל-2 קבוצות. קבוצה אחת עוסקת בצביעה ובחיפושי מילים הקשורות לשמירה על בריאות השיניים. קבוצה שנייה מתבקשת לחשוף שיניים ולתרגל את טכניקת צחצוח השיניים שלהם. לאחר מכן, הקבוצות מתחלפות.

הדרכה מעשית בצחצוח נכון של השיניים היא כלי רב ערך להגברת המוטיבציה, במיוחד בקרב ילדים. זו גם הזדמנות לזהות אזורים שאליהם מברשת השיניים לא מגיעה, ולאפשר למרצה לראות כיצד הקבוצה מנקה את השיניים, כך שיוכל להדריך ולהציע להם עצות פרטניות לגבי טכניקת צחצוח השיניים שלהם.

בתום הפגישה, אפשר לחלק להורים עלונים העוסקים בבריאות הפה וכוללים טבלאות לצחצוח שיניים ודוגמאות של משחות שיניים. כך ניתן לשפר את המוטיבציה ולתת למשתתפים השראה להמשיך במסע שלהם לבריאות הפה, החניכיים והשיניים שלהם. העלונים ודפי המידע נמצאו כדרך מעולה לחיזוק הלמידה של המשתתפים בסדנה.

סוגים שונים של סדנאות

עד כה תיארנו בפניכם דוגמה לסדנה אחת בנושא בריאות הפה שכוללת הורים וילדים, אבל ניתן לקיים סדנאות כאלה ואחרות גם בבתי אבות, במקומות עבודה, במתנ״סים, במרפאות שיניים ועוד.

בנוסף, מי שמזמין את הסדנה יכול לבחור בנושא ספציפי הנוגע לבריאות הפה, כדי שבמהלך הסדנה אפשר יהיה לתת מענה לצרכים הספציפיים של המשתתפים. למשל, השתלות שיניים או ציפויי חרסינה הן סוגיות שמעניינות את הקהל המבוגר יותר.

תוכן עניינים

סדנאות נוספות שימצאו חן בעיניך:

דילוג לתוכן