חפש סדנא עבורך

סדנה בנושא בריאות הפה והשיניים

4.5/5

הזמנת פעילות השאירו פרטים

שתף עם חברים:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

לפי ההחלטה ההיסטורית של WHO, ארגון הבריאות העולמי שהתקבלה ב-2021, עומדת רפואת השיניים בפני תפקידים עתידיים מרגשים בכול הנוגע לחינוך לבריאות הפה. ההחלטה של WHO סללה את הדרך לשיפורים בבריאות הפה, תוך ״מעבר מגישת המרפאה המסורתית לגישה מונעת הכוללת קידום בריאות הפה בתוך המשפחה, בתי הספר ומקומות העבודה״.

כאן נכנסות לתמונה גם הסדנאות העוסקות בבריאות הפה והשיניים כדי שתוכלו לשמור על בריאות השיניים ולמנוע את הצורך במגוון טיפולים דנטליים, החל מהלבנת שיניים ועד לטיפולי שורש והשתלות דנטליות.

יתרונות השמירה על בריאות הפה

סדנה בנושא בריאות השיניים תצייד אתכם בידע הנדרש להקפדה על היגיינת שיניים נכונה וטובה יום אחר יום. כולנו חווינו את זה: היינו עייפים מדי אחרי יום ארוך, אז למה לא לדלג על צחצוח השיניים לפני השינה? ובכלל, מה זה משנה אם מדלגים על הביקור אצל השיננית מדי פעם בפעם? במהלך הסדנה תוכלו להבין את המדע שמאחורי הדרישה לצחצח שיניים פעמיים ביום, להשתמש בחוט דנטלי לפחות פעם ביום, ולקבוע תור לניקוי שיניים מקצועי אצל השיננית פעם בשנה או בחצי שנה.

היתרונות של הסדנה, כפי שתקראו בהמשך, הם יותר מאשר שמירה על החיוך הנוצץ שלכם:

  1. שמירה על חניכיים בריאות יותר

הפה שלנו הוא מיקרוביום (microbiome) מורכב, המכיל מינים רבים של חיידקים. חלקם נחשבים טובים כי הם מסייעים לעיכול מזון וחלקם מזיקים וגורמים לזיהום ולמחלות.

צחצוח שיניים ושימוש בחוט דנטלי מאפשרים לשמור על איזון בריא בין מיני החיידקים הללו, על ידי הפחתת החיידקים המזיקים בפה והסרת שאריות המזון המזינים אותם. הזנחת היגיינת הפה, תגרום להתרבות של החיידקים, וכשזה יקרה, יתפתח על השיניים רובד המכונה פלאק.

הצטברות הפלאק גורמת לדלקת בחניכיים, שמצדה עלולה להוביל למחלת חניכיים. מחלת חניכיים גורמת לחניכיים רגישות וכואבות, לדימום, להתרופפות ולאובדן השיניים.

  1. הפחתת הסיכון להתקף לב

אותם חיידקים מזיקים לא תמיד נשארים רק בסביבת הפה. הם יכולים להתפשט באמצעות זרם הדם ולהגיע לכול מקום בגוף. כשזה קורה, החיידקים יכולים להגיע ללב ולגרום להצרת העורקים העדינים, ולהגביר את הסיכון להתקף לב. לפי המכללה האמריקאית לקרדיולוגיה, מחלת חניכיים עלולה להגביר את הסיכון להתקף לב בשיעור של כמעט 50%.

  1. שמירה על בריאות הריאות

זרם הדם בגוף אינו הדרך היחידה שבה חיידקים יכולים לנוע מהפה אל שאר אברי הגוף. החיידקים יכולים להישאף גם מהפה לריאות. מצב זה עלול להוביל לזיהומים בדרכי הנשימה ולמחלות כמו: מחלת ריאות חסימתית כרונית ודלקת ריאות – שתי מחלות שעלולות לגרום למוות.

  1. הפחתת הסיכוי לחלות בסוכרת

סוכרת סוג 2 היא מצב שבו הסוכר בדם עלול לגרום לנכות ואף למוות מוקדם. מחלה זו מתפתחת כאשר רמת הסוכר בדם גבוהה מדי, בין אם בגלל שהגוף לא מייצר מספיק אינסולין ובין אם בגלל שהגוף לא יכול להשתמש באינסולין כראוי. האינסולין הוא הורמון המסייע לגוף להשתמש בסוכר בדם לצרכי אנרגיה.

לפי המחקר, לאנשים עם מחלת חניכיים יש סיכוי גבוה יותר (עד 50%), לפתח סוכרת מסוג 2, בהשוואה לאנשים עם חניכיים בריאות. מה הקשר בין חניכיים לסוכרת? ובכן, מחלת חניכיים גורמת לדלקת אשר מקשה על הגוף להשתמש כראוי באינסולין. מצב זה נקרא תנגודת לאינסולין.

  1. הפחתת הסיכוי לחלות בסרטן

מחלת חניכיים תורמת גם לסוגי סרטן מסוימים, במיוחד סרטן הלבלב. המדענים עדיין לא מבינים לגמרי את הקשר, אבל נראה כי חיידקים עשויים להגביר את צמיחתם של התאים הסרטניים. משערים שקיים קשר גם בין מחלת החניכיים לסוגים אחרים של סרטן. בכול מקרה, סיכונים אלה יכולים להתגבר באופן משמעותי בקרב אנשים עם מחלת חניכיים שמעשנים.

תוכן עניינים

סדנאות נוספות שימצאו חן בעיניך:

דילוג לתוכן