חפש סדנא עבורך

סדנת ריתוך מקצועית לחובבנים

4.5/5

הזמנת פעילות השאירו פרטים

שתף עם חברים:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

הריתוך הוא אמצעי להשגת מטרה. הרתך משתמש בחום כדי למזג יחדיו חלקי מתכת נפרדים ולבנות מהם פריט כלשהו. מלאכת הריתוך התפתחה לכלי רב עוצמה, המאפשר לבנות כל מה שהחברה המתקדמת צריכה, החל מהתנור הביתי ועד למטוסי הג׳מבו. אחרי הכול, רתכים ריתכו לוויינים שטסים בחלל, צוללות ששוקעות לעומק האוקיינוסים וגדרות להגנה על בתים.

מה בין מקצועי וחובבן?

ברור שריתוך הוא מקצוע! אבל ריתוך יכול להיות גם תחביב שיאפשר לכם לבנות בעצמכם מאחז יד פשוט למקלחת או שולחן קפה אומנותי. ריתוך יכול להיות גם זן, סוג של אמנות וכלי להבעה יצירתית.

שילוב של כישרון ודחף ליצירה, יכול לסייע לכם לחדד את מיומנויות הריתוך ולהגיע להישגים מרשימים גם כחובבנים. פעולת הריתוך נראית קלה כשהיא מבוצעת בידיו של מאסטר. אבל זה הטריק, לא? לפחות לפי האימרה: ״חובבן מתאמן עד שיעשה זאת כמו שצריך; איש מקצוע מתאמן עד שכבר לא יוכל לשגות״.

מה קורה בסדנת ריתוך?

תלמיד חדש שמגיע לסדנת ריתוך לראשונה בחייו, לומד כמה שיעורי המבוא בנושאים, כמו:

  • הנחיות בטיחות והנחיות אחרות הקשורות לתחום הריתוך
  • הכרת סביבת העבודה, המכשירים והחומרים

כשמגיע הרגע שבו התלמיד מרים את הלפיד, מושך מטה את מכסה המנוע ופוגע בקשת הראשונה שלו – קריאת ה׳וואו!׳ מרגשת ביותר. זו תחושה חדשה לחלוטין. כאשר תלמידי הסדנה חווים את כוחו של התהליך, ההערכה למיומנות הריתוך עולה שלב, והשמחה משתחררת לה מעצם העובדה שהם מתנסים במשהו חדש ומדליק כמו פעולת הריתוך המלהיבה.

מי יכול להשתתף בסדנת ריתוך?

בסדנאות הריתוך יכולים להשתתף צעירים וצעירות, מבוגרים ומבוגרות, בקיצור, כל מי שאוהב ליצור ולבנות דברים במו ידיו.

  • דמיינו בת בתיכון שעוזרת לאביה לתקן דברים בבית. כעת, הגיעה לסדנה והחלה להבין לעומק עד כמה המדע מוביל את תהליך הריתוך, היא נדלקת. בתחילה אולי מהססת, אבל אביה מעודד אותה להמשיך ללמוד בסדנת ריתוך כדי שתוכל לתקן דברים בעצמה, למשל, את מעקה המדרגות המוביל מהגינה לדלת הבית. לאחר מספר מפגשים, כשאותה בת מתקדממ ברכישת מיומנות הריתוך, מבינה איך המכונה עובדת, איך החום נוצר ומדוע המתכת המותכת זקוקה להגנה מהאטמוספירה שלנו, היא מתחילה לגלות את עולם האפשרויות האינסופיות שמציעה מלאכת הריתוך לחובבנים שרוצים ליצור פסלים או אומנות שימושית כלשהי.
  • דמיינו סטודנט לעיצוב שמעולם לא עסק בריתוך, גם לא כתחביב, אבל הסקרנות וחוסר הוודאות שהוא חש בצעדיו הראשונים בסדנה, הופכים די מהר להתרגשות וליראת כבוד, כשהוא מצליח לייצר בעצמו את השרטוט שעיצב על הנייר או המחשב.
  • דמיינו דוקטור לביוכימיה שבמהלך הקריירה שלו רוצה ללמוד על תעשיית הייצור ולחזק את כישורי הריתוך כדי להתחיל לרתך שלדי אופניים מטיטניום. במסגרת הסדנה יוכל ללמוד על המוזרויות של ריתוך בשיטת TIG, המעורב במתכת האקזוטית. וגם אם בסופו של דבר יגיע למסקנה שתעשיית האופניים לא מספקת לו את השכר וההטבות שציפה לקבל, עדיין יוכל ליהנות משלדת אופני הטיטניום שיבנה לעצמו במהלך הלימודים בסדנה.

כלומר, גם אם הריתוך לא יגרום לשינוי קריירה, הוא מציע כיף ורוגע וכלי רכיבה מצוין, אם רכיבה על אופניים היא גם התחביב שלכם.

ריתוך יכול להיות המון דברים: עבודה, קריירה, כלי, בילוי בשעות הפנאי, מדיטציה או אורח חיים. זה לא חייב להיות הכול לכולם, וגם לא נדרש שום דבר מהתלמיד כדי שמיומנות הריתוך שלו תהפוך למשהו שימושי. ריתוך יכול להיות מה שכול אחד מהמשתתפים בסדנה רוצה שהריתוך יהיה עבורו.

תוכן עניינים

סדנאות נוספות שימצאו חן בעיניך:

דילוג לתוכן